מוזיאון דאלי – פיגרס (Teatro-Museu Dali)

האיש והשעונים הנוזלים. ציורי החלומות, מי אינו מכיר? סלבדור דאלי. אחד האמנים הסוריאליסטיים הידועים והמרגשים במאה ה- 20 וכך גם המוזיאון שהוקם על שמו, בעיר הולדתו, פיגרס.

דאלי בלט בעיקר בציוריו מלאי הדמיון אשר הושפעו מאמני הרנסנס. הוא נולד וגדל בעיר פיגרס אשר בקוסטה בראווה ובשנת 1922 יצא לדרך, לכיוון מדריד.

מוזיאון דאלי- פירגס.

מוזיאון דאלי מוקדש כולו לעבודתו הייחודית של האמן והוא נמצא בתוך מבנה התיאטרון העירוני לשעבר של פירגס. דאלי היה זה שהקים את המוזיאון למעשה, כיצירה סוריאליסטית שלמה, על שלל פרטי האדריכלות של המבנה, עובר דרך העיצוב הייחודי המאפיין את האמן ועד אחרון ציוריו.

בתקופת מלחמת האזרחים, נשרף המוזיאון וספג נזקים קשים. בתהליך שיקום ארוך ומוקפד, חזר לאט לשלמותו עד אשר בשנת 1974 פתח את שעריו מחדש, לקהל המבקרים הנלהב.

ברוכים הבאים אל הלא נודע.

הכניסה למוזיאון דאלי היא חוויה עוצרת נשימה, שמהווה רק הקדמה לקראת מה שקורה בפנים. הגנים המקיפים את המוזיאון, מרהיבים ביופיים ועוד בטרם הצלחתם לעכל את המראות מן החוץ, אתם ניצבים בפתחה של הרפתקה חד פעמית! מוזיאון דאלי משקף במדויק את האמן האגדי שהיה ומאפשר למבקרים בו, הצצה נדירה אל תוך ראשו וחייו האינטימיים (בציוריו של גאלה, אשתו, נחשפים רגעים נדירים מחייהם).

מבנה המוזיאון ייחודי ומוטיבים אמנותיים הקשורים במוות, טירוף ושיגעון, כמו גם סקס ומוטיבים נוספים אחרים המבטאים את נפשו הסוערת של דאלי.

ביצירותיו של האמן נפגשים יחדיו מציאות, דמיון ומרחב והגבולות נמחקים. אין גבולות ומסגרות לאובייקטים דוממים, או בע”ח שהופכים לבני אנוש. אשליות מתערבבות עם המציאות והפוסעים בין היצירות היצריות של דאלי, חשים כמהלכים בתוך חלום, מנותקים לחלוטין מן החוץ בו היו עד לפני כמה רגעים, אבל מי זוכר?

דאלי, בדרכו הייחודית מפרק את נפשו של האדם לגורמים ומנסה להגישם כפי שהוא תפס את המציאות. מרתק.

מוזיאון דאלי בלילה.

“אותה הגברת בשינוי אדרת” אבל איזו אדרת!! מוזיאון דאלי ביום הוא ביקור חובה ב- to do list

שלכם, אבל ביקור במוזיאון בלילה, זו כבר חוויה שתשאיר עליכם חותם לשנים רבות. סיורים מודרכים מחוץ ובתוך המוזיאון יחשפו בפניכם את האמן באור אחר, תרתי משמע, יצירותיו יקבלו פרשנות אחרת וידמו כי החליפו צורה, או צבע וכעת הן משהו אחר, יצירות אחרות. כיפת הזכוכית היא יצירה בפני עצמה שתשאיר אתכם פעורי פה בעודכם מביטים בה מלמטה ורואים דרכה את כל הכוכבים הפרושים מעל.

פעילות סיור מוצעת נוספת, מאפשרת למבקרים לקבל תובנה עמוקה יותר, על עולם ההשראה של דאלי. בליווי מדריך, נטייל טיול קצר בקומת הכניסה של המוזיאון ונכיר מעט את ההיסטוריה של המבנה, והאלמנטים הדקורטיביים הפזורים בכל החללים השונים. הגבולות מטשטשים והתמונות נערמות בדמיון בלתי מוגבל ואינסופיות נצחית.

הסיור אורך כשעה וניתן להירשם אליו דרך האתר.

חשוב לדעת:

כתובת:

Placa Gala-Salvador Dali, 5, E-17600 Figueres

דרכי הגעה:

רכבת- שעה נסיעה מברצלונה.

רכב פרטי: דרכי גישה קלות ואפליקציית וויז מקלה אף יותר.

ימים ושעות פתיחה: נפתח בהמלצה- להתעדכן ישירות באתר של מוזיאון דאלי שכן לעיתים ישנם שינויים עקב אירועים כאלו ואחרים המתקיימים במקום.

בנוסף, בימי שני, המוזיאון סגור למבקרים וצוות העובדים מתחיל לפנות אנשים מחוץ למוזיאון החל מחצי שעה לפני הסגירה.

מחירים:

  • ילדים עד גיל 8 אינם משלמים כרטיס.
  • עלות כרטיס רגיל 14 יורו.

 

עלות הכרטיס, תלוית הקשר סוג החבילה שתרכשו- סיור במוזיאון בלבד, סיור לילה, סיור משולב מדריך ועוד. לכן, מומלץ לבדוק באתר את סוג הכרטיס המועדף עליכם. לרכישת כרטיסים

סיורים נוספים

סיור ברצלונה

סיור ברצלונה מה לא נאמר על ברצלונה? כמה מילים נשפכו כמו יין טוב לתאר ולספר אודות העיר המופלאה ועדיין, תמיד יש עוד. עוד מה לראות,

קרא עוד »

סיור יקבים וטעימות יין

סיור יקבים וטעימות יין אחד הסיורים המבוקשים שלנו, הוא סיור יקבים וטעימות היין. להיות בברצלונה ולא לערוך סיור שכזה, שווה כמעט לפשע, לא פחות! הרי

קרא עוד »

חברת גידן תיירות הינה החברה הראשונה בישראל אשר הביאה את ניחוחות ספרד לארץ והתמחתה בשוק תיירותי זה, אנו מוכרים בשוק הספרדי המקומי ובקשרי התיירות הענפים אשר פיתחנו לאורך השנים, מה שמאפשר לחברה להפיק טיולים וסיורים ייחודיים.

© כל הזכויות שמורות לחברת גידן

Call Now Button